Monday, April 4, 2011

Hujan yang Tiada Matahari....


salam semua.
pelik kan tajuk nih...
aku hairan kenapa bila hujan
orang mengeluh.....
"alamak, tak leh main bola la"
"alamak tak leh sidai baju la"
alamak....bla...bla...bla..."
bila panas pon orang mengeluh jugak.
"panasnyer..."
"bla..bla..bla.."
ermmm.....apa yang aku nak tulis nih
sebenarnya..
hahahahhaaaaa....
sebenarnya macam nih....
kalau ikut bahasa metaphorenyer,
matahari nih simbol ceria,gembira.
hujan ni gloomy, n suram.
betul ke....
maybe........
bila suasana panas, mesti kita
nak sejuk....kita mengharapkan hujan.
maknanya, bila dalam kesenangan,
kita mengharapkan ada cabaran, baru
best sikit perjalanan hidup.
sebaliknyer, bila dalam kesempitan,
kita mencari kesenangan
supaya hidup tidak membebankan.
kenapa tidak dalam kesempitan,
kita cari pengalaman supaya
hidup tidak merugikan..
bukankah selepas hujan
ada pelangi yang pesona.
hahhahaha...
sebenarnya apa yang aku nak cakap nih.
aku pon macam dah hilang arah..
otak aku pon celaru..
hahhaaaaa....

tak suka ke kalau hujan,
tak suka ke kalau
tumbuh-tumbuhan disiram air,
tak suka ke kalau sungai mengalir laju,
tak suka ke kalau kemarau jadi banjir,
tak suka ke kalau kanak-kanak gembira
bermain hujan..
semua itu HUJAN bukan.
bukankah hujan itu indah sebenarnya.
tak suka hujan ke.
SUKAkannya kerana hujan
dah banyak tolong kita.
plez.
(nampaknyer semua terpinga-pinga )
anyway, harap semua paham..

p/s : pernah tak kita sedar bahawa,
dalam hujan, ada matahari yang
menyinar.. =)

AKU FIKREE

4 comments:

kurenako91 said...

style ah fik!! HAHA..hbat gak ang neyh berpuitis ney kn..:D

mohd fikree bin yusof said...

hahahhaaa..... puitis ke tuh...kwang2..eh aku memang hebat ( terasa hebat la plak..tadi tak ngaku )...hahahahaa

kurenako91 said...

hahaha..bab angkat bakul seniri laju je kan..muahaha..meh aku nk ngaku neyh..sbnrnye ayt ang yg ats2 tue, hampir nk julen gak aku bce...bebelit2..sebenarnye aku suke part ayat ang yg kat p/s tu je..wakaka..sbb aku suke yg p/s tue kire cm aku suke satu entry ney lah..hahaha..so jgn pasan lbeyh2 yep..:P

mohd fikree bin yusof said...

kira hebat jugak la kan...kah3... ( nak jugak berbangga ).... hahahahaa