Thursday, January 31, 2013

Kedai Kopi

Belakangan ni, aku dengan abah makan kat warung dalam kampung ni je.
Al maklum la, bujang dan duda tak reti nak masak sodap sodap... haha
so tadi as usual la, kami ke warung, abah seronok permainan yang diberi nama kapla.
Aku tak pasti permainan tu berasaskan apa, tapi permainantu menggunakan domino.
So i let the elders play the games and me watching tv and reading newspaper.

Kawan-kawan abah ni semuanya lebih kurang separuh abad dan lebih, mungkin. Sorakan riuh
pemain dan yang melihat kadang mengganggu konsentrasi aku menonton tv.
Kadang tergelak aku melihat karenah orang tua ni. haha

Sambil aku duduk ni, ada la dua tiga orang pakcik, prihatin sangat ngan aku.
Teman aku berbual depan tv. Sebenarnya i choose to remain silents sebab khusyuk tgk tv.
Aku hanya mengangguk dan "...ha ah..." sambil senyum.

Ada satu masa ni, aku ralik tgk tv, then anset kawan bapak aku ni bunyik mesej. Kuat giler.
Dia cepat cepat carik anset dia, gelabah. Macam ada suatu yang penting. Pastu dengan rakus dia on check anset.....

"...Heh Hotlink...."

No comments: