Thursday, December 27, 2012

Barang Murah

Assalamualaikum semua....

Pernah tak kawan korang tanya "berapa harga jam kau?" "berapa harga baju kau?" "berapa harga bla bla bla???"..... Kadang kadang ada rasa annoying gak... Kadang kadang jawab jer....

Well, aku selalu beli barang biasa biasa jer... Nak beli yang mahal tak mampu la plak kan.. So what is wrong if aku beli barang murah?? Ada satu masa ni kawan aku tegur, "weyh baju ko sama macam baju budak tu..beli kat jusco ea...?"... Nak je aku bantai dia...heh sukati laaa... And then ada certain kawan aku ni suka compare dengan barang branded.. Aku beli jam murah jer, pastu dia compare dengan jam Tissot yang mahal gler tu... Macam jauh panggang dari api... Discreet gler comparison macam tu....

Benda ni buat aku berfikir, dorang ni nak malukan aku ke sebab pakai barang murah, atau dorang sengaja nak tunjuk kemampuan dorang beli barang mahal mahal.. Tak kisah lah, aku tak berubah hati pon nak beli barang murah as long i know where i stand rite now....

Lepas semua pertanyaan tu aku tak rasa malu sangat nak pakai barang murah. Peduli la apa orang nak kata, bukan dorang yang bayarkan untuk aku..

Then aku pulak rasa pelik bila orang yang sama mengeluh bila harga minyak naik laaa, harga makanan cafe naik doposen laa... Heh macam macam la bebudak ni.. Anyway may u guys think bout it so that u guys DONT ask me "fik berapa harga jam ko, ori ke??".. Maybe next time i just straight away tell u the price of all the things i have before u can open ur mouth... Hahahahaaa....

Okay... Tu je, tunggu la my next entry k... Hehe

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

x kn x kenal kot said...

oit, cam kenal orang yang compare dgn jam tissot tu..hahahha