Friday, December 31, 2010

PEMBETULAN......

assalamualaikum...

malam ni nampak gayanyer macam susah sikit nak tido. mungkin sebab besok dah nak balik. hahaha.... tak sabar rasanyer nak jumpa ngan kawan2.. sebulan dah tak jumpa. ingat nak tido awal sebb besok bleh bangun awal. apakan daya, mata ni tak pandai menipu. maknanya belum sampai masanya untuk melelapkan diri lagi. tangan pula mula la meremang nak menaip, terbukak la pulak blog yang sekian lama aku tak bukak nih...

5 minit pikir nak taip apa ek...akhirnya come out with the idea 'PEMBETULAN'.. mesti terpinga-pinga....hahhaaa.... aku tak copy benda ni dari mana2.. ni semua Aku Fikree punyer idea okay...hhahhahaa

tadi aku buat la esei sikit, pastu bila baca balik, aku nampak banyak sangat kesalahan ayat. so aku kene la buat PEMBETULAN.hahaha..Kalau kawan2 yang dah kenal aku sebelom masuk U, mungkin dorang akan paham apa yang aku akan ceritakan nih. Bermula dengan sebatang pen dan sehelai kertas. tak tak masuk bab tuh lagi...hhuhuhu...

cerita ni bermula masa aku sekolah rendah lagi. Perjalanan hidup sebagai pelajar sekolah rendah. semuanya nak senang dan menggembirakan. takda kesedaran pasal pendidikan langsung dalam otak aku. masa sekolah rendah kan cikgu aku ni suka sangat tengok ejaan aku. kalau dia usya sepintas lalu takpa la jugak. ni tidak, dengan menggunakan scanner tersembunyi dalam kornea mata cikgu, dia meneliti satu persatu ejaan dalam buku aku. mampuihhh.... kalau salah dia akan tulis besar2 PEMBETULAN....hahhahha....aku ni bukannya baik sangat dulu...ala bebudak sekolah kan tulis guna pensel..apa lagi, aku padan pastu tulis la semula.

entah macam mana laaaa bleh kantoi lak...pastu cikgu aku wat peraturan baru..kalau salah eja, kene salin semula satu page karangan yang aku buat tuh..waaaaaaaaaaaaa....kejamnyer cikgu nih...aku apa lagi....aku maki hamun la tindakan cikgu mengenakan peraturan yang tak masuk akal kat kitorang...tapi dalam hati je la...kalau tak kene diri atas kerusi la gamaknyer...huhu

yang aku ni memang stail lalai n malas...aku ambik remeh peraturan tuh...hampir setiap hari aku kene wat pembetulan....makin hari berlambak2...hahaha....bila dah besar, kelakar plak ingat masa aku kene denda buat semua pembetulan tuh...buat pembetulan sampai tak makan tengah hari...punyer la takut ngan cikgu aku tuh..sadis sungguh...makin lama aku dah immune dengan kerja2 pembetulan nih...

itu la asal usul PEMBETULAN, cerita aku nih... sebenarnya aku pon tak pasan pasal benda nih... nak dijadikan cerita, masa aku kat matrikulasi, ada la sorang member aku ni..dia perasan something yang ganjil pasal aku, n dia mula tegur aku..

pada suatu malam, aku ngan member aku ni buat la assignment kimia kitorang yang nak kene anta keesokan harinya. masa makin suntuk. keje banyak lagi.. waaaaaaa..... agak kelam kabut la jugak malam tuh... member aku ni punyer la gabra....mata aku dah makin ngantuk.... berair mata aku wat keje sampai lewat pagi.... nak hantar punyer pasal...

assignment kimia yang berlambak (ni la akibatnyer buat keje last minute....tanggung sendiri la ye ) tu aku siapkan satu persatu.. aku tulis kat atas ketas la kan. tulis dah la guna pen. aku tak reti guna correction liquid paper. bila salah tulis sikit, samada aku renyuk kertas tuh atau aku akan salin semula kat kertas baru. tu tabiat aku laa...sekarang aku dah buang dah...huhu...

member aku pon pelik la... dah la kesuntukan masa, kalau aku salah eja sikit jer, aku akan salin semula keseluruhan muka surat tuh.... masa tuh dia gelak...pastu dia bgtau kat aku pasal tabiat pelik aku ni... owh yeke...barulah aku perasan...huhu...yang buat dia lagi pelik, bila kertas aku renyuk sikit jer, aku akan salin semula buat kat kertas yang elok. hahahaaa....

tapi sekarang ni, aku dah buang tabiat tuh... dia kata membazir, so aku tak buat lagi...kalau ada salah eja ke, aku tetap buat kat kertas baru...kih3(macam tak berubah je kan ?). akan tetapi, kertas yang salah eja tadi, aku akan guna untuk buat kertas conteng....huhuhu...

alamak terlebih sudah... sebenarnya banyak point yang miss dalam citer aku nih... lantak la...kah3....apa2 pon, berhati-hati la semasa menulis esei anda, jangan jadi idealis sangat..wokeh...jumpa korang di lain masa...kui3

yang tak betul


1 comment:

shaari said...

hahaha...
cedui la hng...