Sunday, November 14, 2010

Jangan Bertanya Kepada Kejahilan...


Pernah tak dengar pasal tajuk ni. Pertama kali aku terbaca tajuk ni, semacam ada satu tarikan yang membuatkan aku mahu membaca cerita yang tertulis kemas. Hasil nukilan penulis yang mahu namanya dirahsiakan dari kompeni yang mahu turut dirahsiakan, berjaya menulis sebuah cerita yang menarik dan penuh moral. sebuah cerita yang menyayat hati sesiapa yang membacanya. sebuah cerita yang mampu memberi seribu erti makna dalam kehidupan. sebuah cerita yang mampu mengubah institusi kehidupan sebuah masyarakat metropolitan.

Kehidupan dalam kelompok masyarakat yang bertamadun membaurkan pelbagai isu dan konflik. itulah yang berlaku dalam cerita ini. sebuah cerita mengisah sebuah keluarga yang kehilangan seorang pelita hati. Anak-anak yang kehilangan yang kehilangan tempat mengadu masalah. Si bapa yang kehilangan seorang permaisuri hidup sejati. Sebuah masyarakat yang kehilangan seorang wanita berwawasan. Inilah ceritanya.

Cerita yang mengkritik sikap manusia yang sering manjahilkan diri mereka sendiri. cerita yang menerangkan betapa salahnya tanggapan buruk manusia yang selalu dilemparkan seumpama pergi berperang tanpa senjata.

sebuah cerita mengenai " Usahlah Bertanya kepada Kejahilan".

penulis.....
dot dot dot

No comments: