Monday, September 13, 2010

Selamat Hari Raya.........hah,dah rayer!!!!


selamat petang semua...... skang ni masih hangat lagi beraya....ramai lagi sedara yang tak melawat dan tak dilawat....kwang2....eloklah kiranya aku nak bg sepatah dua kata ( merepek ) mengenai hari raya aku....hehehheeee....raya tahun jatuh pada hari jumaat...masa pengumuman raya tuh,dengan selambanya aku masuk bilik layan FB...heheheee....

masa hari rayer tuh rasa macam hari biasa......dah la bangun lambat...pagi tuh sejuk plak tuh....kene mandi pagi...huh...sejuk~...sejuk~....trrrrrrrrr ( gigil )..pastu g smayang rayer nek kete. macam taun2 lepas nek moto jer sebab..tahun ni g dengan keter...punyer la sesak jalan...tapi jalan nak g bazar lagi sesak....kwang3.......

(cerita tahun lepas )
macam tahun lepas..aku datang lambat..pastu tempat dah penoh...aku tak leh smayang...bukan tak leh smayang, nak duduk dengar khutbah pon takda ruang....bukan nak citer penohnyer ruang masjid.....masalahnyer semua orang conquer saf....kangkang nak luas2 macam kaki gajah...takbir nak besar2 macam nak terbang...kah3.....kedekut tol la nak bg ruang kat aku....wekk.....aku ni bukannya besar mana pon ( keding )...heheheheee

(cerita tahun ni )
tahun ni alhamdulillah aku dapat tempat duduk dalam saf...hehehheee....kat dalam masjid plak tuh....terasa mulia la plak ( huish....bukan riak or bongkak k )...hehehe..sebenarnyer aku rebut tempat masa orang tengah berdiri.....heh...ada ke patot aku g pintas sorang pakcik yg nak ambik saf aku...dah tu aku wat dek je...keh3..( rasakan)

lepas tuh kene la dengar khutbah raya....ngantuknyer..mamai aku masa dengar tuh...ntah apa la yang beliau bicarakan kat depan tuh....aku sibuk melukis gambar imaginasi kat carpet hijau dalam masjid tuh...hhuhuhu....orang sebelah aku pandang je....( ada aku kesah )..hehehe

lepas balik tuh aku salam n minta maaf ngan mak n abah aku...sadisnyer...masa salam tak pat wet rayer sebab dah besar....lagi la sadis...waaaaaaaaa.....heheheee...then kitorang satu family gerak g umah sedara aku yang terletak di depan umah..,,lama lepak kat situ...masa tu lah perot kau wat hal plak......huh...makan rendang basi kot......hahahaaa....

dah habis tuh aku tertidor kat umah...kak aku dengan suara berfrekuensi tingginyer mengejut aku untuk solat jumaat......terkejut aku...bangun2 dah pukul satu....aku cepat2 bersiap takut tak pat duduk dalam saf dalam masjid...heheheee...pegi2 banyak plak ruang..huhuhuhu..
smayang rayer ramai,smayang jumaat sikit.....apakah........??huhu~

petang tuh gerak g pahang g umah sedara mara...jauhnyer...penatnyer......letih2....sejam lebih dok dalam keter.....huh~balik umah kul 7 malam...sampai umah sedara aku dari johor datang....ramainyer.....aku main FB tanpa mempedulikan mereka....keh3...pastu aku tertidor...besoknyer aku bangun, ada sedara aku yg dah balik ada yang stay...yang dah balik tuh tinggalkan duet rayer......heheheee....( akhirnya dapat jugak....)....mission accomplished~

then sebok la umah aku dengan kedatangan sedara mara n kawan2 bapak aku....waaaaaa.........aku rasa macam kat wad jer......ada je plawat nak datang...huis...rimas... kih3.
kawan aku plak kater nak datang rayer pertama...takda pon...kecewa aku...eh eh..lagipon aku taka rayer pertama..kui3

tadi kawan2 aku sampai umah....riuh umah aku tadi...then aku follow dorang g beraya umah kawan samapi kul 7.15 pm.....heheheee....best...dah 3 tahun tak jumpa kawan2 aku tuh...huuhu
tadi baru jumpa...memang riuh la wa cakap lu......huhu....kitorang plan nak g Gunung Ledang besok..nak mandi2 n lepak2.....maklum la dah lama tak jumpa....hehehehee

takat tu je kot yang mampu aku merepek...kui3.sapa nak ikot JOM.................!!!!!!!!!!!!

No comments: