Tuesday, September 14, 2010

KAWAN....mandi di Gunung Ledang.

sidang hadirin yang dihormati sekalian.... petang ni story ekspedisi gunung ledang aku....aku baru je bangun tido....ngantuk + letih giler nih...hahahaaaa

memandangkan aku nak bertolak ke Gunung Ledang hari ni. aku bangun awal..seawal jam 8 pagi jer....aku bakalan pergi ke sana dengan motor jer. kawan aku akan datang jemput aku kat umah kul 10 pagi. gitu le gamaknyer. lepas beros gigi selama 5 minit 34 saat, aku terus menjamu selera
( bukan makan ketupat n rendang...jemu2.)....setelah itu, aku masuk bilik on internet nak online jap. sebenarnyer aku nak top up kredit phone. apakan daya, aku terlupa password. penat mikiorkannyer....last2 ada orang bg salam. kawan aku rupernyer.... "AWALNYER", aku menjerit(dalam hati jer)..hehee masa tu jam baru 9.15 am waktu malaysia. aku suh dia tunggu kat dalam umah sambil aku bersiap-siap.

lepas tuh kitorang bertolak ke bandar IOI yang tak jauh dari umah aku. kat situ lepak umah sewa dia jap menunggu kawan2 yang lain. kami yang pergi ada 4 orang termasuk aku. kami bertollak seawal jam 10.40 pagi waktu malaysia. dengan berbekalkan dua buah motorsikal, kami berempat mencilok sana, mencilok sini untuk sampai ke destinasi utama. pelbagai aksi di jalanan kami dah buat..hehehheee

sesampainyer kat destinasi, kene bayar duit tiket sorang singgit..kih3..pastu bermulalah perjalanan kitorang mendaki Gunung Ledang.

dari kiri : syukri, daus, azry

haaaaaa jauh perjalan kitorang..panjat tangga, panjat bukit, panjat pokok ( tolong la percaya...), dan panjat macam2 lagi..penat2.....buat sementara kitorang mandi peloh...huhu~seronok mendaki...sebenarnyer kitorang mencari port yang takda orang...hihihi....senang sikit aku nak blaja berenang...kui3
perjalanan awal pendakian
panjat tangga
sesampai kat destinasi
panas....tengah keringkan peloh

last2 kami mandi beramai2 kat situ...best woa.....pastu si azry ni jadi cikgu renang aku....hehehe....sudahnyer aku tak reti2 berenang gak....asyik tenggelam jer aku nih...keh2..harap jer blaja fizik, nak terapung pon tak reti...hihihi
sebelom berendam....main air sikit2
terlebih rendam....hhahahaa =)
ki kami berempat...huhu~

selesai mandi kitorang bersiap nak balik. masa nak pakai baju tu, aku perasan kulit aku naik bintat2..kawan aku kater sebab mikroorganisma....satu badan aku kene..patot laaa aku rasa gatal2 masa mandi tadi..
gatal...woa....tahan je la ( bukan tayang body k...keding )..hehehe

lepas tu kitorang meneruskan perjalan pulang ke rumah jam lebih kurang 1.30 pm waktu malaysia.

pulang la masing2 ke rumah masing2.....end of story....

the choosen one:
fiey


No comments: