Saturday, July 17, 2010

kehidupan di UTM....

lama tak update blog ni......hari ni tetiba rasa nak update plak..tanpa disedari dah lebih kurang dua minggu aku berada di UTM. kehidupan di sini tidak seperti yang aku sangka....keadaan yang ku jangkakan senang lenang sebenarnya tidaklah sesenang yang disangka....sama seperti di matrik...aku masih perlu berkejar-kejar untuk ke kelas kuliah. namun begitu, apa yang menyeronokkan, pensyarah sering masuk ke kelas 10 minit telat....hahahaha....

setakat ni aku suka dengan subjek-subjek yang aku daftar....seronok la jugak...kat U ni memang best...kehidupan agak bebas...aku kene kuatkan semangat.. persepsi pertama aku, kehidupan di UTM ni kehidupan golongan remaja yang bebas dan bersuka ria...ternyata tanggapan aku salah..
kehidupan di UTM ni umpama penyatuan pelbagai jenis mazhab....ramai foreigner dan ramai jugak "orang asing" walaupun tak asing di mata..penekanan konsep menghayatai budaya ilmu di UTM sangat berlandaskan islam...alhamdulillah....moga2 terpelihara kehidupan aku disini....

pelajar2 UTM ni loaded2 semuanya.....tak biasa la.....rasa macam diri terlalu kecil kat sini....tapi apakan daya....hahahaa.....apa yang menggerunkan aku lagi,mahasiswa2 UTM ni memang pandai2....seram seyh dok kat sini.... melihat suasana pembelajaran dalam kalangan mahasiswa yang terpilih membuatkan aku tidak senang duduk....huhu

No comments: