Wednesday, January 26, 2011

kesengalan menyengat di FYE Telok Gorek


Assalamualaikum…

21/1/2011 tarikh aku g FYE.

Aku mengharapkan baik2 je yang berlaku.

Aku n budak laki SEL dapat satu bas ngan fasi.

Banyak giler kusi kosong.

Dua bas yang len dah penoh…

Tak sempat nak rebot bas mewah…

Hahahaaa…dapat bas burok pon ok laa..

Janji dapat g ngan kawan2.

Perjalanan memakan masa selama dot dot

(tak alert pasal masa sebab nyenyak tido).

gambar atas : bergambar sebelom balik UTM

Last2 aku terjaga masa nak masuk kat kawasan

Telok Gorek tuh…

Lawa gak tempat dia..

(tetiba teringat kawasan chalet tu plak)

Tapi kitorang tido dalam khemah je..

Ala ala camping la katakan.

Aku pilih khemah sea-view…huhu

*padahal semua khemah sea-view*

Hahahaaa

Best giler laa….khemah ‘first class’ seyhh…

Lepas kemas barang ada sesi

Ice breaking la plak…

Biasa la sesi kenal2 ngan bebudak fke yang len..

B.O.S.A.N

(jangan marah….kih3)

Then ada taklimat la…bla..bla…bla..

“malam pertama” tu agak letih la..

Ngantuk giler..

Malam tu takda supper..

Dorang lupa sediakan kot…

(padahal package takda supper)..

Takkan nak tido dlam kelaparan plak kan kan kan…

Aku ngan kawan2 pegi la beli megi kat kedai

Yang berhampiran….seb bek ada kedai dalam tuh..

Alhamdulillah…

Sedap gak makan megi kat tepi pantai.

Berangin je….

Maklum laaaa….makan megi

Campur air suam je…memang sejuk…

Kah3…ni semua gara2 air panas habeh..

Huhu……

Kitorang pon tido nyenyak nak daki gunung besoknyer..

22/1/2011..

Bangun awal ritu….

Habis smayang subuh, sambung tido balik…haha

Then patotnyer kul 9.30 tu dah gerak nak daki gunung,

Tapi tak leh daki sebab

PERHILITAN tengah wat spotcheck kot…

*hampeh*

Nak dijadikan aktiviti,

Kitorang g jalan kat kaki gunung je..

P la kat tempat air terjun.

Dapat mandi air terjun.

Sejukkkk…..~~~

Beshh~~~~

gambar atas : berjemur tepi pantai sebelom start aktvt pg

Eh lupa lak nak bgtau,

Masa ice breaking tuh,

Aku dapat group ngan

Ijan Pieces, Faris Blur, Kiela the Pirate n Mak Leha n lain2…hahaha

Best giler group ngan korang..

Kat sini la kau mula kenal ngan dorang.

Kih3….padahal dah kenal ngan ijan n faris..

Kui3

Habis berjalan2 kat kaki gunung,

Dah habis redah taik lembu, pasir n batu,

Petang tu kitorang main bola tampar.

Petang tu jugak ada pertandingan bola

Tampar pantai….beshhh~~~

Terrrrrrrbaekkk…( bak kata ainun )

Malam tu ada main buroang hantu..

Best + klaka…

Hahhaa….aku bleh tertido masa fasi kacau2 aku..huhu

Besoknyer 23/1/2011

ada pertandingan ala-ala X-plorace..

Best….banyak benda aku main kat FYE.

Banyak benda aku blaja kat FYE.

Ramai kawan aku kenal kat FYE.

Banyak pengalaman aku timba

bangun awal depan laut,

telan air masin,

mandi air terjun keruh,

meniarap atas pasir,

jadik budak tadika kencing dalam suar,

jadi hang jebat,

makan wasabi,

pakai "mask" tepung...

jadik duet sekupang..( kira mahal la jgak )

Semuanya kat FYE…

Thanx kawan2 yang g FYE.



gambar atas : candid yang tak berapa nak candid..haha



gambar atas : apa gaya aku tuh...huhu....
dalam perjalanan balik ke base camp dari kaki gunung



posing2



No comments: